2012.03.06.
09:31

Írta: bala08

Fatörzs kuckó

 Három napon keresztül, összesen 12 intenzív munkaóra alatt készült el a képeken látható kuckó. Az alapötlet Micimackó mesevilágának megteremtése volt. Nem akartam teljesen lemásolni, ezért "TILOS AZ Á" tábla sincs, de azt a kedves hangulatot mindenképp szerettem volna megfogni. 

 

A grafikát számítógépen megrajzoltam, fakéreg és egyéb textúrákat felhasználva, utána öntapadó fóliára kinyomtattam, majd dobozkartonra ragasztottam (kicsi előnyöm, hogy nyomdász vagyok). 

Ezután kivágtam a formákat a megtervezett módon, és valódi dobozzá ragasztottam a karton lapokat. Sajnos nincsenek rendesen lefotózva a fázisok, de a lényeg, hogy van alja is a "doboznak" (az ajtós képen látszik), így a bent játszó gyerek az oldalfalnak nekidőlve, nem (túl könnyen) tud felborulni kuckóstul.

 

A felborulás lehetőségét csökkenti a fal melletti elhelyezés is, valamint a nagy méret. 110x90cm az alapterülete, mínusz a lekerekítés, a legmagasabb pontján 165cm magas, de a legalacsonyabb végében is 75cm... törpillákra méretezve. 

A törött fatörzs dizájn lehetővé teszi plusz fény bejutását, és kicsit talán szebb így a forma tetőtérhez idomítása is. Nálunk adottság volt, hogy a kihasználatlan helyet kell kitöltenie. 

 

Elhelyeztem még pár vicces kiegészítőt a belső falakra, természetesen papírból és kész is voltunk. A létrejött felület nagy előnye, hogy nyál, fagyi, stb. és vízálló, maximum csőtörés, vagy ostromjelenet hatására rongálódhat meg komolyabban. 

 

6 komment

Címkék: homemade inspiráció újrahasznosítás dekoráció papírbútor hullámkarton papírjáték

A bejegyzés trackback címe:

https://fecni.blog.hu/api/trackback/id/tr524292260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Diamia8 2012.03.06. 11:15:17

Nagyon-nagyon jó lett!!!!!

DnP 2012.03.17. 19:29:14

Hat ize, ez nem kicsit durva :) Mezei embernel, csak a nyomdakoltseg egy vagyon :) Ezert jo ha nyomdasz az illeto.

mamszika 2012.11.05. 19:39:05

Nem kell nyomdásznak lenni. Szerintem famintás öntapadós tapétával is el lehet készíteni. Nagyon ötletes!A nagyobb baj, hogy nem lakótelepi lakásba való /helyszűke miatt/ Sajna!

mackokucko 2012.11.07. 15:46:16

Szia! Sima kartonból készült?
Egy darabból csináltad? Az ajtó és az alja hogyan van illesztve?
Én szívesen fogadnék egy részletesebb leírást is és akár szabásmintát is... :-)))
Csodaszép lett és nagyon ötletes!
És bár én nem vagyok nyomdász, de rajtam kívül a felmenőim szinte mind, így lesz, akit felbujtsak a készítésére, hogy nézzen is ki valahogy ;-)

bala08 · http://percprint.hu/ 2014.10.10. 08:46:10

@mackokucko: A megkésett válasz :)
Nem tudok szabásmintát adni, mivel munka közben találtam ki, mértem le a bevágásokat, stb. Mamszika ötlete is jó, tulajdonképpen én is úgy dolgoztam, mintha tapétát kasíroztam volna (csak egyedi nyomatokkal). Az alaplapot és a falakat masszív L alakú karton elemekkel és folyékony papírragasztóval rögzítettem egymáshoz. El kell találni a ragasztási felületek méretét, hogy masszív legyen, de ez a ragasztótípus tökéletesen megfelelő. Ha tapétákat használtok, akkor érdemes, valamilyen eltérő színből is beszeretni az ajtó és ablakkeretek számára, a valósághűbb hatás érdekében.
Még egy kulisszatitok: A teljes dekoráció befejezése után vágtam ki a formákat, az ajtót és ablakot is.
süti beállítások módosítása